Selasa, 30 November 2010

Selamat Pengantin Baru Buat Zakaria & Norhasliza!!

Selamat Pengantin Baru
. Zakaria & Norhasliza
28 November 2010
Bertempat di Kg. Bukit Perah, Batu Kikir
.
.
Perkahwinan ini merupakan perkahwinan anak kepada Induk Leha di Batu Kikir. Induk Leha ini merupakan kalau tak silap saya, berpupu dengan Arwah Ayah Mertua saya. So, memang kira saudara lah ni. Perkahwinan ini memang meriah, cuma rasanya, khemahnya tak cukup, dan lauknya pun terlalu simple. Yang paling tak boleh lupa gulai terung ikan masin memang best, tapi tak cukup. Itulah yang best nya kalau kenduri kat kampung, lauknya memang best lah.
.
Apa pun kami sekeluarga mengucapkan Selamat Pengantin Baru buat kedua mempelai dan semoga berbahagia hingga ke akhir hayat!!!
.
Suasana di bawah khemah ketika kami baru sampai
Pelamin bertemakan warna hitam putih tersergam indah
Ruang hidang Raja Sehari pun kelihatan cantik
Suasana sebelum ketibaan para tetamu
Saya dan anak saya yang kedua, Dhafir
Danish bergambar di pelamin
Saya dan ibu mertua saya
Saudara-mara daripada 'Baruh'
Yang baju biru (tak nampak muka) tu Wan kepada suami saya
Achik Nan bersama Induk Ajoy (bapa saudara suami saya)
Dari kiri; Wan Achik, Wan Alang, Induk Rohaya dan Wan Itam
Kelihatan tukang masak yang sedang bertungkus-lumus di dapurInduk Md Zin yang sedang hisap rokok, rehat sekejap sewaktu sedang sibuk memasak
Suasana ketika orang ramai mula mengambil hidangan
Saya dan anak saya booking tempat duduk sementara menanti suami mengambil makanan Keluarga pengantin lelaki yang berpakaian sedondon!
DJ bertugas menemuramah 'orang pangkal'!
Wan yang sedang makan. Masa ni kat bawah khemah memang dah penuh tak ada tempat duduk
Kelihatan pasangan pengantin baru tiba
Pengantin perempuan bersalaman dengan ibu mertua
Kedua-duanya kelihatan ceria
Pasangan menuju ke pintu gerbang
Akhirnya tiba di pintu gerbang
Bergambar di pintu gerbang
Akhirnya bersanding di atas pelamin...
.
.
.
Disediakan oleh : Ungku Norhayati Ungku Abu Bakar (Noi/Yat)

Tiada ulasan: